Få mere ud af dine penge

med Facebook Annoncer

 med Nikolaj Andersen og Line Larsen


Herunder finder du en række videoer, der hjælper dig med:

  • At få mere ud af de penge, du bruger på facebook annoncering. 
  • Hvordan du sikrer dig, at din konto ikke bliver hacket.
  • Du finder også videoer, der hjælper dig med at komme i gang med facebook annoncer, hvis du ikke er i gang endnu.

 Videoerne varer kun et par minutter og er lige til at gå i gang med. 

Du skal bare følge hvad Nikolaj gør, klik for klik, så er du i gang.


Har du nogle spørgsmål, eller driller teknikken, så skriv til mig (Line), så arrangerer jeg et møde, hvor Nikolaj hjælper dig.   


1. del

Kom i gang med Facebook Annoncer
Opsætning af Facebook business-manager 

 

1. video - TID: 1.42 

- Sådan opretter du din Facebook Business Manager 


2. video - TID: 2.09

- Sådan opretter du en annoncekonti

3. video - TID: 1.21

 

- Sådan kobler du din Facebook side og Instagram konto til din Facebook Business Manager

(Det kræver at du har en facebookside - Nikolaj laver en video omkring, hvordan du laver en facebookside, hvis du ikke allerede har en. Den kommer snart.)

4. video - TID: 0:54

 - Sådan opsætter du betaling på din annoncekonti

5. video - TID: 3.14 

- Rundvisning på Business Manager


2. del

Undgå at blive hacket
Facebook sikkerhed 
 

1. video - TID: 2.47 

- Virksomheds Indstillinger Dokumenter

2. video - TID: 3.01  

- Virksomheds Indstillinger Dokumenter bonus

3. video - TID: 3.32  

-Totrinsbekræftelse


3. del

Track de besøgende på din hjemmeside
Opsætning af Facebook-pixel og Conversions-API
 


1. video - TID: 2.49  

-Sådan verificerer du dit domæne

2. video - TID: 6.36  

-Sådan opretter og implementerer du din Facebook pixel + Conversion API Wordpress

Det er vigtigt, at du enten har "pixelyoursite" eller "Google Tag Manager". Så vi får alt den data vi har brug for til at måle og optimere dine annoncer. Google Tag Manager er gratis, men lidt teknisk at bruge. Pixelyoursite findes i en gratis version og en betalt version, der koster omkring 160 dollars om året. Nikolaj anbefaler at du køber pixelyoursite, da den er brugervenlig og nem at bruge. Du skal 1. finde pixelyoursite som plugin på din hjemmeside. 2. købe en licens til pixelyoursite via linket her: https://www.pixelyoursite.com/plugins/pixelyoursite-professional#pys-license 


4. del

Sæt Lead Annoncer op

og sørg for at analysere dem rigtigt

Så du får mest muligt ud af de penge du lægger i facebook annoncer
Opsætning af komplette kampagner (ADS)


1. video - TID: 13:47   

- Opsætning af Leadannonce. Ram dine kunder del 1 

2. video - TID: 5:33   

- Opsætning af Leadannonce. Ram dine kunder del 2

3. video - TID: 5:33   

- Sæt dit budget rigtigt

4. video - TID: 3:00   

- Bonus 


5. video - TID: 7.59   

- KPI’er til analyse

 

Lær at analysere resultaterne fra dine annoncer rigtigt, så du får mere får dine penge. Forstå dine tal og brug dem til din fordel.


KPI betyder (key performance indicator). Nikolaj fortæller i videoen herunder hvilke KPI'er du skal måle på og han viser dig, hvordan du opsætter det.

De KPI'er Nikolaj måler på er følgende:


Unik CTR (Klikrate for klik på link)
CPC (Pris pr. klik på link)
CPM (Pris pr. 1000 eksponeringer)
Frekvens
Klik på link
Visning af landingsside (I alt)
Lead
Køb
Pris pr. køb
Værdi af konverteringer fra køb
Annonceafkast fra køb

6. video - TID: 4.16   

- Saml data og mål på de rigtige parametre

 

Nikolaj viser dig, hvordan du måler på de parametre vi har sat op. KLIK, LEAD, KØB. 

Det er vigtigt at du dokumentere (nedskriver) alt hvad du laver i Facebook, så du kan lære af det. Det er både gode og dårlige resultater du skal dokumentere, så du kan lære af dem.
- Mål på hvor mange klikker (og hvad et klik koster),

- Hvor mange skriver sig op til at blive leads (og hvad et lead koster)

- Hvor mange køber/få en gratis 1 til 1 session (og hvad en samtale koster)


Når du har tjek på dine tal vil det spare dig for en masse penge og gøre, at du kan lave mere effektive annoncer.  

Du får en meget større forståelse, når du får dokumenteret alt det du tester.

Tallene fra Facebook er ikke 100% korrekte. Tjek derfor alle tal i dine andre systemer. (Tjek på dit nyhedsbrev, hvor mange leads du har fået. Tjek hvor mange der har købt i det system du sælger med fx. Easyme eller Simplero.


- Vigtigt 


Når du kender dine tal, ved du hvor vi skal sætte ind. Er der ikke nok kliks, så skal vi ændre teksten i din annonce. Er der ikke nok tilmeldinger, så skal vi ændre siden, hvor man tilmelder sig. Er der ikke nok, der skriver sig op til en 1 til 1, så skal vi ændre teksten, hvor man kan skrive sig op til en 1 til 1 session.  


Fedt at du er kommet igennem de første videoer omkring Facebook Annoncering og er klar til at dykke mere ned i strategien bag og hvad vi helt konkret måler på. Se også et overblik i dokumentet “Overblik over dit markedsførings flow".

Herunder kan du se hvad vi helt konkret måler på:


Vi måler:  

Hvor mange klikker på din annonce (målet er 1% eller mere)

Hvor mange tilmelder sig (målet er 20-25% eller mere af dem der klikker)

Hvor mange køber en 1 til 1 session (målet er 8-10% eller mere)

Hvad prisen er pr. klik

Hvad prisen er pr. lead

Hvad prisen er pr. kunde 

Hvor mange køber forløbet efter samtalen (målet er 20% eller mere af dem du taler med)

Vi skaber det store overblik og måler på:

Hvor mange samtaler har du afholdt 

Hvor mange salg du har skabt

Hvad har din indtjening været i alt

Hvad har du brugt på annoncer i alt


Vigtig info

Kan du ikke se "Virksomheds Indstillinger" på din facebook business manager, så klik på spørgsmålet nede i venstre hjørne, så kommer virksomheds indstillinger frem. 

 


5. del

Indholdet til dine Lead Annoncer

Herunder kan du se, hvad du skal være opmærksom på, når du vælger billeder, video og tekst til dine Lead Annoncer


Se vejledning til at vælge billeder og skrive teksten i din mappe under facebook annoncer. 


1. Video

 - TID: 9.59   

- How to Create Animated Text Videoes with Canva

 

Jeg vil anbefale at du bruger Canva, hvis du ønsker at teste videoer i dine Facebook Annoncer. Herunder kan du se, hvordan du laver en video i Canva med animerede tekst. Brug den viden du har fra valg af billeder og tekst herover, når du laver videoen. UNDLAD komme MUSIK på videoen (selvom hun viser hvordan man gør i videoen).


Jeg håber, at du har haft glæde af videoerne herover

Hvis du har nogle spørgsmål eller oplever problemer med videoerne, så skriv til mig (Line).


Du har også mulighed for at tale med Nikolajs, og få hans hjælp, hvis der er noget der driller. 

>
Scroll to Top